Kommuner

Adgangsstyring i kommuner skal rumme meget: Medarbejdere og borgere om dagen, fritidsbrugere om eftermiddagen og aftenen. Skoler, haller, kulturhuse, rådhus, børnehaver, plejehjem og måske et par genbrugspladser. Samtidig skal det hele leve op til GDPR-lovgivningen og være omkostningseffektivt.

I de senere år har flere og flere kommuner gjort endeligt op med fysiske nøgler og i stedet samlet adgangsstyringen i ét fælles digitalt system. Det gør det nemmere at leve op til lovgivningskrav og standarder som fx GDPR, og samtidig sparer det utrolig mange arbejdstimer rundt omkring i kommunen.

Særlige behov
i kommuner

  • Ét system – utallige behov og funktioner
  • Integration med fx medarbejderdatabase og borgerdatabaser
  • Integration med KMD’s systemer
  • Booking og tidsbestemt adgang til lokaler
  • Låse og hardware i høj kvalitet
  • Driftssikkerhed

Alt i ét
system

Med Unitek kan kommunen samle adgangsstyring i vidt forskellige bygninger i ét fælles system, som gør det nemt at håndtere det hele.

De lokale foreninger har adgang til haller og lokaler i aftalte tidsrum. Borgere kan booke adgang til badmintonbanen eller den ubemandede genbrugsplads og åbne med sygesikringskortet. Systemets log viser faktuelle belægningsgrader, som kan bruges til afklaring af behov. Medarbejdere har adgang til arbejdspladsen og relevante lokaler med deres ID-kort – som også kan betale for frokosten i kantinen. I kommunens bygninger slukkes lys og standby-strøm, når den sidste har forladt et lokale.

Unitek er ikke blot fysiske låsecomputere på døren, det er et it-system, der kan integreres med den øvrige drift af bygningen og af kommunens aktiviteter. 

Muligheder

Populære funktioner i kommunale bygninger.

Adgangskontrol

Styr og registrér, hvem der har adgang til bygninger og områder. Nemt og effektivt. 

Læs mere
Booking

Unitek kan administrere bookinger af fx mødelokaler, afhentning, sportsbaner eller aktiviteter. Brugeren kan låse op, få tændt lys og slået alarm fra i den bookede periode.

Læs mere
Betaling

Unitek nøglekort og nøglebrikker kan bruges som betalingskort. Fx i kantine, vaskekælder eller drikkeautomat. Betalingen knyttes til fx lønsystem eller medlemsbetaling.

Læs mere
Energioptimering

Styr varme og lys, så det fx slukker, når den sidste forlader bygningen, når et lokale er tomt, når en booking udløber eller på bestemte tidspunkter.

Læs mere
Adgangsstatistik

Med Unitek har I overblik over, hvor mange der går ind og ud. Så ved I, fx hvor ofte eller hvornår et lokale bliver benyttet til brug for belastningsstatistik og planlægning af rengøring, bemanding, lokalebehov mv.

Læs mere
Hvad gør andre offentlige virksomheder?

”Det virkede så godt, at det greb om sig. Flere og flere i kommunen kunne se fordelene i systemet, og ville også have det. Så der kom flere institutioner og afdelinger på, og i dag har vi Unitek adgangsstyring på alle kommunens bygninger.”

Arne Madsen, projektleder

Risikostyring
Sønderborg Kommune

Læs case

Sådan kommer du i gang


Overvejer du en Unitek-løsning? Unitek forhandles af mange el-installatører og sikringsvirksomheder fordelt over hele landet. Vi hjælper dig med at vælge en installatør, som matcher jeres behov, bygningstype og geografiske beliggenhed.
 
Udfyld formularen, så kontakter vi dig.
Du er også velkommen til at ringe på tlf. 86 61 44 22.