Boligadministration

Boligadministration er administration af personers hjem. Et hjem skal være sikkert, trygt og privat, men samtidig skal det være nemt for beboerne at komme ud og ind både af boligen og fælleslokaler.

Administration af adgang til lejeboliger er gennem de seneste 10 år blevet digitaliseret, og de mekaniske nøgler er udskiftet med elektroniske. Det betyder, at udgifter til nye nøgler, omkodning af låse og i værste fald udskiftning af hele nøglesystemet er minimeret eller helt væk. 

Digitaliseringen gør også dagligdagen på ejendomskontoret nemmere. Ejendomsfunktionærer og driftsledere kan med få museklik kan administrere lejernes adgang til bygninger, fælleslokaler osv. centralt fra ejendomskontoret.

Særlige behov
i boligadministration

  • Betaling i vaskekælder med nøglebrik
  • Nem sletning af bortkomne nøgler eller fraflyttede beboere
  • Nem opretning af nye nøglebrikker
  • Booking og tidsbestemt adgang til fælleslokaler
  • Hardware i høj kvalitet
  • Driftssikkerhed


Central styring
og lokal bekvemmelighed

Unitek er et 100% onlinebaseret adgangssystem, og det har en række fordele for boligforeninger og ejendomsadministrationer. 

  • Når ejendomskontoret udfører en ændring i systemet, bliver den effektueret på alle valgte adgangsdøre få sekunder efter man har sat ændringen i gang.
  • Et onlinebaseret system gør det muligt at fjernadministrere ejendomme. Altså at servicen omkring oprettelser, ændringer og sletning af de elektroniske nøgler kan ske på et centralt ejendomskontor – uanset at boligområderne spredt over en større geografi.      

Da Unitek er et onlinesystem bliver det ofte brugt til alle yderdøre, kælderdøre og fælleshuse, hvor det er vigtigt, at administration kan ske hurtigt og fra centralt hold. Har man behov for billigere offline-adgangsdøre til fx lejlighederne i en ejendom, kan Unitek-systemet sømløst integreres med de fleste systemer på det danske marked. Det vil sige, at administrationen foregår i Unitek-systemet, men at låsene kommer fra forskellige systemer. 

Boligområder har ofte tilknyttet fælleshus og nogle har endda værelser man kan leje i forbindelse med festsalen i fælleshuset. Det giver en arbejdsbyrde med koordinering af udleje, betaling og udlevering af nøgler. Med Unitek kan man integrere en bookingkalender til hjemmesiden, onlinebetaling og automatisk adgang i det lejede tidsrum med enten sin elektroniske nøgle eller en tilsendt pin-kode. Samme funktioner kan bruges på fx fælles vaskeri. 

Muligheder

Populære funktioner i administration af boliger

Adgangskontrol

Styr og registrér, hvem der har adgang til bygninger og områder. Nemt og effektivt. 

Læs mere
Booking

Unitek kan administrere bookinger af fx mødelokaler, afhentning, sportsbaner eller aktiviteter. Brugeren kan låse op, få tændt lys og slået alarm fra i den bookede periode.

Læs mere
Betaling

Unitek nøglekort og nøglebrikker kan bruges som betalingskort. Fx i kantine, vaskekælder eller drikkeautomat. Betalingen knyttes til fx lønsystem eller medlemsbetaling.

Læs mere
Parkering

I stedet for et adgangskort giver en scanning af nummerpladen adgang. Fx til parkeringspladser, havne eller genbrugspladser.

Læs mere

Sådan kommer du i gang


Overvejer du en Unitek-løsning? Unitek forhandles af mange el-installatører og sikringsvirksomheder fordelt over hele landet. Vi hjælper dig med at vælge en installatør, som matcher jeres behov, bygningstype og geografiske beliggenhed.
 
Udfyld formularen, så kontakter vi dig.
Du er også velkommen til at ringe på tlf. 86 61 44 22.