Online booking med Conventus og UniLock


Online booking i Conventus, UniLock adgangskontrol, Unitek

Anvendelse

Motionscentre, foreninger, klubber, haller mv. kan tilbyde medlemmer online selvbetjent booking af hold, træning, faciliteter, remedier mv.

Med integrationen mellem Conventus online forenings administration og UniLock adgangskontrol kan medlemmer online booke og efterfølgende få adgang i de aktuelle døre i de korrekte tidsrum.

Sådan fungerer det
Conventus systemet kører på hjemmesiden www.conventus.dk, hvor foreninger mv. har online adgang til at administrere fx sine hold og medlemmer. I Conventus kan foreningens medlemmer online booke plads.

Editering af medlemmer foregår i Conventus. Medlemmers personlige nøgle indlæses i Conventus med en Unitek bordlæser og udleveres efterfølgende til medlemmet.

På en pc hos foreningen er UniLock og Conventus Adgangskontrol installeret. Conventus Adgangskontrol henter løbende informationer om foreningens medlemmer fra Conventus, som sendes til UniLock.

Efterfølgende sikrer UniLock at medlemmerne får adgang i døre jf deres adgangsrettigheder, som er modtaget fra Conventus Adgangskontrol.

Bestykning

Følgende bestykning i UniLock og Conventus er nødvendig.

UniLock
  • Standard UniLock 2.0 installation med det aktuelle antal døre.
  • Nøgle-brikker til medlemmer.
  • K17 USB bordlæser til at indlæse medlemmers personlige nøgle i Conventus.
  • Programmodul ”Import af persondata” til udveksling af data.


  • Conventus
  • Pakke: Conventus Pro.
  • Modul: Adgangskontrol, til udveksling af data.


  • Opsætning

    For at få løsningen til at fungere, skal følgende opsætninger foretages.

    UniLock
    De ønskede persongrupper oprettes, hvor persongruppernes navn skal være det respektive Conventus hold id. Notér evt. holdets informationer i UniLock persongruppens notatfelt.

    I persongrupperne indstilles adgangsrettighederne.

    I UniLock, [Indstillinger], [Database], [Import af persondata] indstilles hvor Conventus importfilen skal importeres fra og filens navn.

    Conventus
    Medlemsoprettelse i Conventus, UniLock adgangskontrol, Unitek Medlemmer oprettes med deres stamdata, nøgle, evt. pinkode og hold, mens enheder (døre) oprettes med angivelse af hvilke hold, der skal have adgang.

    Modulet ”Adgangskontrol” aktiveres og Conventus Adgangskontrol downloades og installeres på den lokale pc.

    I Conventus adgangskontrol indtastes Conventus id, Nøgle og Computer id som findes i Conventus. Som system vælges ”UniLock”.

    I Conventus Adgangskontrol angives placering af importfil og synkroniserings tidspunkt / interval.

    Læs vejledning hos Conventus

    Driftsklar

    I Conventus Adgangskontrol køres en manuel synkronisering. Systemerne er klar til drift, når medlemmer fra Conventus er oprettet som personer i UniLock, og adgangsrettighederne er indstillet til de respektive persongrupper.

    Medlemmer i foreninger, motionscentre, haller mv. kan nu selv online booke plads og efterfølgende få adgang i døre, med denne integration mellem online booking i Conventus og UniLock adgangskontrol.

    Læs mere om Conventus online forenings administration

    Kundecases

    Online booking og betaling hos Juelsminde Hallerne
    Online booking, betaling og håndtering af dagsgæster hos Kibæk Krydsfelt

    Download Filnavn Størrelse
    Integration mellem UniLock og Conventus Integration-Conventus.pdf 193 kB