Administration af Traka skabe


TrakaWeb skabe administreres af UniLock, UniLock adgangskontrol, Unitek

Anvendelse

Kunder med UniLock adgangskontrol og Traka skabe kan nu effektivisere arbejdsgange, da systemerne automatisk udveksler data.

Adgangseditor samler nu administration af begge systemer, så operatører kan styre perso-ners adgangsrettigheder, sammensætte hændelsesforløb fra begge systemer og se aktuel status for den samlede installation.

Traka skabe anvendes bl.a. til at styre udlevering af telefoner, tablets og fysiske nøgler til firmabiler, cykler, boldrum mv. Dette kan nu også kan kombineres med styring af personers fysiske adgangsrettigheder til virksomhedens døre i lokationer, bygninger, kontorer, lokaler mv.

Med denne integration kan personers stamdata og rettigheder automatisk blive synkroniseret til Traka. Oprettes Julia fx i UniLock med medlemskab af gruppen for receptionister, så kan Julia automatisk oplåse døre og frakoble tyverialarmer i kontorområdet styret af UniLock og hente nøgler til to af firmabilerne og to af firmacyklerne i nøgleskabet fra Traka.

Sådan fungerer det
Traka softwaren indeholder listen af skabe, som UniLock kan administrere.

UniLock sender altid seneste status for personer, således at editeringer og sletninger i Adgangseditor også automatisk udføres i Traka. Herved sikres automatisk fx at tidligere medarbejdere ikke har adgang i døre og til nøgleskabe.

UniLock gemmer relevante Traka hændelser når de modtages, så operatører altid kan sammensætte hændelsesforløb med en kombination af hændelser fra begge systemer.

Traka sender status til UniLock, så operatører altid kan bruge UniLock til at have overblik over status fra begge systemer.

Bestykning

Følgende bestykning i UniLock og Traka er nødvendig.

UniLock
  • Standard UniLock 2.0 installation med det aktuelle antal døre.
  • Programmodul "Antal integrationskanaler" til integration med Traka skabe.

  • Traka
  • Standard installation af Traka Web.
  • Evt. RTUS (Real Time Update Service), hvis status ændringer skal vises hurtigere end 30 sek. i UniLock.

  • Opsætning

    For at få løsningen til at fungere, skal følgende opsætninger foretages.

    Traka (kontakt Traka support)
    Aktuelle skabe oprettes og indstilles.

    I Traka Monitor: [Integration Service], [Web Service] aktiveres "APIs" og der oprettes login, som UniLock skal anvende.

    UniLock
    I [Adgangseditor], [Integrationer], oprettes en ny integration af typen "Traka".

    Indtast login oprettet i Traka, konfigurer person-stamdata, vælg et skab og lav sammenhæng mellem persongrupper og Traka iFobs (skabspositioner).

    Driftsklar

    [Verificer] at forbindelse og skab er online. Ændringer synkroniseres automatisk når de gemmes. Logninger sendes fra Traka serveren når de modtages.

    Læs mere om Traka skabe

    Download Filnavn Størrelse
    Integration med Traka skabe Integration-Traka-Skabe.pdf 410 kB
    PDF icon Integration med Traka skabe manual Manual-Integration-Traka-Skabe.pdf 795 kB