Online holdtilmelding med Conventus og UniLock


Online holdtilmelding i Conventus, UniLock adgangskontrol, Unitek

Anvendelse

Motionscentre, foreninger, haller mv. kan tilbyde medlemmer online selvbetjent tilmelding til hold, træning, faciliteter, remedier mv.

Med import fra Conventus Online Foreningsadministration kan medlemmer lave online tilmelding, hvorefter de automatisk indenfor få minutter får adgang i de aktuelle døre med UniLock adgangskontrol i de korrekte tidsrum.

Sådan fungerer det
Conventus systemet kører på hjemmesiden www.conventus.dk, hvor foreninger mv. har online adgang til at administrere fx sine hold og medlemmer. I Conventus kan foreningens medlemmer online tilmelde sig på hold.

Editering af medlemmer foregår i Conventus. Medlemmers personlige nøgle indlæses i Conventus med en Unitek bordlæser og udleveres efterfølgende til medlemmet.

Anvendes telefon som nøgle, har medlemmet mulighed for selv at indtaste sit telefonnummer, hvilket er en stor fordel ved kortvarige medlemsskaber for gæster, turister mv.

UniLock henter automatisk hvert minut de nyeste informationer om foreningens medlemmer fra Conventus, og sikrer at medlemmerne får adgang i døre jævnfør de hold medlemmerne er tilmeldt.

Bestykning

Følgende bestykning i UniLock og Conventus er nødvendig.

UniLock
  • Standard UniLock 2.0 installation med det aktuelle antal døre.
  • Nøgle-brikker til medlemmer.
  • K17 USB bordlæser til at indlæse medlemmers personlige nøgle i Conventus.
  • Programmodul ”"Import af data"” til udveksling af data.

  • Conventus
  • Pakke: Conventus Pro.
  • Modul: Adgangskontrol, til udveksling af data.

  • Opsætning

    For at få løsningen til at fungere, skal følgende opsætninger foretages.

    Conventus
    Medlemsoprettelse i Conventus, UniLock adgangskontrol, Unitek Medlemmer oprettes med deres stamdata, nøgle, evt. pinkode og hold, mens [Adgangskontrol], [Enheder] oprettes med angivelse af hvilke hold, der skal have adgang.

    I Conventus oprettes en [Adgangskontrol], [Computer] som indstilles til at anvende [Ændrings-synkronisering] og [Indboks]. [Computeren] tilføjes [Enheder].

    UniLock
    I UniLock oprettes persongrupper svarende til Conventus [Enheder], og persongruppernes adgangsrettigheder indstilles.

    I UniLock, [Indstillinger], [Database], [Import af data] vælges en ledig kanal og kanal typen vælges til [Conventus - Online Foreningsadministration].

    Læs vejledning hos Conventus

    Driftsklar

    I UniLock udføres en manuel synkronisering ved at trykke på [Synkroniser]. Systemerne er klar til drift, når medlemmer fra Conventus er oprettet som personer i UniLock, og personernes adgangsrettigheder er indstillet til de respektive persongrupper svarende til Conventus [Enheder].

    Medlemmer i foreninger, motionscentre, haller mv. kan nu selv online tilmelde hold og efterfølgende få adgang i døre, med denne integration mellem online holdtilmelding i Conventus og UniLock adgangskontrol.

    Læs mere om Conventus online forenings administration

    Kundecases
    Juelsminde Hallerne, UniLock og Conventus, Mette Lauridsen Online holdtilmelding og betaling
    Medlemmers online holdtilmelding og betaling via Conventus i samarbejde med UniLock adgangskontrol letter hverdagen hos Juelsminde Hallerne.
    Læs mere
    Kibæk Krydsfelt (Multihal), UniLock og Conventus, Bjarne M. Pedersen, Heidi Bundgaard Online holdtilmelding, betaling og håndtering af dagsgæster
    Medlemmers online holdtilmelding og betaling, samt håndtering af dagsgæster via Conventus i samarbejde med UniLock adgangskontrol letter hverdagen hos Kibæk Krydsfelt.
    Læs mere

    Download Filnavn Størrelse
    Integration mellem UniLock og Conventus Integration-Conventus.pdf 587 kB